Brev:
Ferie - varme, pool, solcreme, flyvning osv.
27. april 2009
Alder:
11 mdr.
Ferie - varme, pool, solcreme, flyvning osv.
Kære Helen,
Vi skal på bryllupsrejse i slut juni til midt juli med vores datter, som på det tidspunkt vil være 13 måneder.
I den forbindelse har vi selvfølgelig gjort os nogle tanker ifm. hvilke hensyn vi skal tage.
VARME/POOL
Vi starter 4 dage i Paris hvor vi tager min mor med, som skal passe hende om aftenen og natten. Paris er nok en varm by på det tidspunkt, men vil selvfølgelig tager i parker, på legepladser osv.
Herefter tager vi toget videre til Sydfrankrig, hvor det jo nok også er rigtig varmt. Vi skal bo steder med pool, men ikke alle steder har air condition.
Tror du det bliver et problem for hende om natten?
Og må hun bade i klor og saltvandspools, selvom de ikke er opvarmede og altså under de 37 grader?
Vil det være et problem med temperaturforskellen, at hun er i den varme luft, så i den kolde pool, så i den varme luft osv. (er selvfølgelig klar over at hun ikke skal være i poolen i lang tid af gangen og ikke skal være for meget i solen)
SOLCREME
Og hvordan med solcreme? Har hørt at man nu har fundet ud af at det er bedst slet ikke at bruge solcreme, kan det passe?
SOVE
Hun kommer selvfølgelig også til at prøve forskellige babysenge i de 3 uger vi er afsted, men tænker at hun jo er sammen med sin mor og far konstant, og at det vil give hende tryghed nok. (?)
FLYVE
Det er også første gang vi skal flyve med hende. Drikker hun overhovedet af flaske når hun er 13 mdr. og hvad skal vi ellers gøre for at udligne trykket i ørene?
Hun har haft mellemørebetænelse 2 gange og væske i ørene rigtig længe (skal måske have lagt dræn) - vil det betyde at det måske vil være mere smertefuldt for hende at flyve?
MAD
Vi skal bo på små bed&breakfasts, hvor morgenmaden består af croissants og brød/smør/ost, og hvor det ikke er muligt at lave havregrød til hende hver morgen. I det hele taget bliver hendes madindtag nok ret meget anderledes end hvad det plejer. Men mon ikke hun kan klare det, når det kun er 3 uger?
Det bliver første gang vi rejser med hende, så vi er naturligvis spændte på den helt nye rejseform :-)
Tak!
VH. de en smule bekymrede forældre